top of page
Search

Adventsmeditasjoner

  • Josefin Winther
  • Dec 20, 2025
  • 1 min read

Med årene har jeg blitt mindre og mindre imponert over folk som tar snarveier. Jeg tror det er fordi jeg kjenner det igjen i meg selv, og har blitt klar over hva det er. Det er noe av det laveste i meg som kommer til uttrykk da.  

 

Små hvite helt «ufarlige» løgner her og der. Å ikke rydde opp hotellrommet, å konsekvent komme sist til avtaler. Jeg pleide å forsvare meg selv med at jeg hadde mer enn nok å stri med. «Noen andre får ta det.» Misforstå meg rett, jeg har bare så vidt begynt å skrape i den overflaten. For hvor ofte tillater jeg ikke meg selv å gjøre ting under påskudd av at målet helliger middelet? Men det er jo den store livsløgnen, for middelet er jo målet.


 
 
 

Recent Posts

See All
Hva risikeres når vi fjerner risiko?

Når noe nytt oppstår, er risiko alltid til stede. En bevegelse fra én tilstand til en annen vil innebærer en iboende usikkerhet, fordi alle menneskelige endringer på én eller annen måte er betinget av

 
 
 
Det vakreste i verden

Vi er helt nære under et teppe. Du ville at vi skulle gjemme oss og lese bok. De myke, små hendene dine jobber med å tette alle gliper. Blikkene våre møtes. Øynene våre er ikke mer enn 10-15 centimete

 
 
 
Gutta

De sender ballen mellom seg. Fra fot til fot. Snakker og ler. Kroppen skal i gang.Det krever sitt. Noen begynner å bli tynne i håret, noen begynner å bli tykke rundt livet. Midt i livet fremdeles, men

 
 
 

Comments


© 2026 Josefin Winther. All rights reserved. 

  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • Instagram Clean
  • SoundCloud Clean
  • Myspace Clean
  • YouTube Clean
bottom of page